dnes je 18.4.2024

Input:

Budování zpětných odkazů

20.9.2010, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Budování zpětných odkazů

Budování zpětných odkazů – linkbuilding, je tak trochu věda a hlavně neustálá práce. Linkbuilding (někdy též „link building“) je webová obdoba budování public relations.

Jaké jsou tedy pro správce stránky možnosti získání pro SEO vhodných zpětných odkazů?

  1. Odkazy ze spřátelených stránek (raději tematicky shodných)

  2. Odkazy z katalogů (opět pokud možno tematicky shodných)

  3. Odkazy z článků (mediálních oborových serverů)

  4. Odkazy z blogů, diskusních skupin, sociálních sítí apod.

  5. Odkazy z inzertních serverů

  6. Odkazy z vlastních (za tím účelem vytvořených) webů

  7. Nákup zpětných odkazů

  8. Odkazy z vlastních stránek téhož webu

Nyní však trochu více detailů k jednotlivým možnostem získávání zpětných odkazů.

Odkazy z tematicky podobných stránek mohou vznikat samovolně nebo se lze s jejich majiteli domluvit na vzájemné výpomoci. Problémem zde může být vzájemná konkurence stránek, kdy cizí majitel webu nechce z tohoto důvodu upozorňovat své návštěvníky na svého konkurenta. Naopak výhodná pro obě strany je výměna odkazů mezi weby, které na sebe v dělbě práce navazují – například vydavatel příruček může propagovat školící firmu a naopak. Pokud se chystáte k výměně odkazů, volte stránky kvalitní (jak z hlediska návštěvníka, tak i SEO) a kontrolujte následně vhodnost provedení odkazu na vaši stránku (dle zásad pro hypertextové odkazy, které jsou uvedené v této a předchozí kapitole). Nadměrné využívání vzájemných odkazů se nemusí vyhledávačům líbit. Pokud máte na každé své stránce v patičce například 20 či více odkazů na stránky, které zpětně odkazují na vás, nebude to asi to nejlepší, co můžete pro svůj web udělat. Někdy lze tento fakt poněkud zastřít technikou cross-linking. Vy odkážete na spřátelenou stránku a protistrana na vás odkáže ze svého druhého webu, jde tedy o nepřímé vzájemné odkazování. Aby to ale mělo smysl, musí být i jiné odkazy těchto stránek šikovně voleny (nemělo by nakonec být vše silně vzájemně zacykleno), tj. spřátelené stránky musí vést SEO gramotní správci.

Pokud budete žádat o výměnu odkazů, je vhodné na svůj web nejprve umístit vhodný odkaz na stránku budoucího zpětného odkazovatele a teprve poté poprosit o výměnu odkazů. Buďme přitom pokorní, vstřícní, spíše osobní a poskytněme stručné, ale vyčerpávající informace o svém webu. Uveďte také, jak byste si zpětný odkaz představovali a z jaké stránky by měl odkazovat. Rozhodně si nevyměňujte odkazy s weby pro dospělé nebo s weby s problematickým obsahem! Porno a jim podobné stránky jsou většinou vyhledávačů penalizovány (totéž platí pro užití klíčových slov z těchto oblastí).

Odkazy z katalogů jsou

Nahrávám...
Nahrávám...