dnes je 6.7.2022

Input:

Co se děje s maminkou

6.4.2016, , Zdroj: Verlag Dashöfer

6.1.2 Co se děje s maminkou

Mgr. Blanka Sudíková

Máte již za sebou šestinedělí. Byl to opravdu velmi důležitý čas pro vás a pro vaše děťátko a doufám, že jste si hodně poplakala.

Hormony ale pracují dál, a tak se nebraňte pocitům, které přicházejí. Příroda nás vybavila tak, abychom byly schopné se postarat o svoje dítě za každých okolností. Jen na to dost často zapomínáme, protože systém naší společnosti je zaměřený na konzum. To znamená, že máme pomocníky na všechno a jsme vedené k tomu, že je lépe se spoléhat na ostatní než věřit sobě, svým pocitům a rozumu. Je těžké tento tlak ustát, protože jsme ze všech stran bombardováni hesly o dokonalých rodičích a o maminkách, které nesmějí nikdy udělat žádnou chybu!

A CO KONKRÉTNĚ MŮŽETE UDĚLAT PRO VAŠI POHODU?

Zkuste se obklopit pozitivními věcmi. Televize produkuje mimo jiné také spoustu násilí a vám i miminku to vůbec nedělá dobře. Když budete mít kolem sebe jen to hezké, neznamená to, že se zavíráte do umělého světa, ale naopak sbíráte síly, které tolik potřebujete. Doporučuji procházky raději do lesa či parku než do hluku města. Miminka nemají ráda velkou koncentraci lidí a techniky a vy (třeba nevědomě) ucítíte jejich nejistotu a budete také neklidná. Auto, metro, tramvaj jsou pro děťátko moc rychlé, nestačí vše registrovat. I zde platí – všeho s mírou.

Dopřejte si klidný čas na kojení či krmení miminka z láhve. Jsou to chvilky, na které budete celý život vzpomínat. Jenom vy a vaše dítě. Nezapomeňte, že s důležitými živinami proudí do tělíčka vašeho miminka i informace z vaší mysli, vaše myšlenky. Vypněte televizi, usaďte se pohodlně do křesla a na kojící polštář si položte svého andílka. Čas se zastaví a vy se můžete koupat v přívalech lásky.

Vaše tělo už vám možná říká, že by rádo začalo cvičit, aby se bříško po porodu vrátilo zpět do původního stavu. Nebraňte se tomu, budete se cítit fajn a mlíčku to neublíží. Jóga, strečink, power jóga, pilates, tai-či, plavání, kolo, lyže jsou techniky, které posílí vaše tělo i ducha. Jste-li kojící maminka – sportovkyně a chcete začít s tréninkem, počkejte ještě tak dva měsíce.

Nahrávám...
Nahrávám...