dnes je 20.4.2024

Input:

Facebook a sociální sítě podrobně - pokračování

7.7.2011, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Facebook a sociální sítě podrobně – pokračování

Vlastní záložky

Pro to, abyste si mohli naprogramovat vlastní záložku, bylo až do března roku 2011 zapotřebí speciální aplikace Statické FBML (Facebook Markup Language), nyní stačí zvolit Upravit informace/aplikace a vložit požadovanou aplikaci. Než se pustíte do programování záložky,

uvědomte si, co vlastně od ní očekáváte. U té příležitosti si zapamatujte následující:

  • Facebook umožňuje nastavit jakoukoli záložku jako výchozí, tedy i vámi naprogramovanou.

  • Uživatel kliká na záložky jen tedhy, pokud se mění. Je proto lepší do záložek vložit interakci.

  • Záložky nejsou určeny pro připojitelný obsah (například vložený přehrávač s videem z YouTube).

  • Záložky na Facebooku mají přesný rozměr 520 pixelů, tomu přizpůsobte i obsah.

Jak na „hezkou“ adresu stránek

Nelíbí se vám URL adresa vašich stránek, která vypadá asi takto: http://www.facebook.com/pages/Praha-Czech-Republic/Autodily-karel/12456788.

Jednoduché řešení. Zadejte si do svého prohlížeče adresu: http://www.facebook.com/username a zvolte si vlastní název URL adresy pro svou stránku, která ostatně nemusí být vůbec stejná jako samotný název stránky.V našem případě pak může vypadat například takto: www.facebook.com/auto

Abyste si podobně dobře znějící URL adresu mohli vytvořit, potřebujete nejméně 25 fanoušků své stránky. Dříve Facebook uživatelské jméno stránky nepovolí vytvořit.

Pomůcky pro navýšení počtu fanoušků nebo návštěvnosti

Facebook v současnosti nabízí celkem 8 sociálních pluginů, které lze využít pro umístění na oficiální web nebo blog. Není pochyb o tom, že počet pluginů projde v blízké budoucnosti redukcí, protože ne všechny mají své opodstatnění a plné využití. Věnujte proto pozornost těm, jež mají použití nejčastější a které mohou pomoci navýšit počet vašich fanoušků. Všechny pluginy, ale i další vychytávky pro váš web a aplikace jsou dostupné na stránkách vývojářů Facebooku: http://developers.facebook.com/ .

Pro propagaci vytvořených stránek můžete využít aktuálně tyto pluginy:

  • Like Button,

  • Like Box,

  • Activity feed,

  • Recommendations,

  • Login Button,

  • Facepile,

  • Live Stream,

  • Comments.

Nejčastěji využívanými pluginy jsou tlačítko “To se mi líbí” (Like Button) nebo stejnojmenný box (Like Box). Svou budoucnost mají také Comments (Komentáře), jimiž například zpravodajský web České televize ČT24.cz nahradil kompletně své předchozí diskuse pod článkem. Jejich nasazení je ale sporné, omezují se tím možnosti uživatelů, kteří Facebook nepoužívají. Ostatní pluginy nemají takové zastoupení, lze proto očekávat, že je Facebook postupně zruší a nahradí zcela novými.

U každého pluginu platí, že prostřednictvím jednoduchého nastavení, u něhož je stejně jako u běžných profilů omezena jakákoli možnost přizpůsobení vzhledu, si vygenerujete kód (nejčastěji iframe), který je nutné vložit do vašich stránek. Používání pluginů je proto lepší přenechat správcům webu. Je však dobré si ujasnit, co od propagace stránky Facebooku na vlastním webu očekáváte.

Like Button

Like Button neboli tlačítko “To se mi líbí” je nejjednodušší

Nahrávám...
Nahrávám...