dnes je 19.4.2024

Input:

Kam návštěvníci klikají

8.8.2011, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Kam návštěvníci klikají

To největší poznání, jehož může majitel webu dosáhnout, je, když se dozví, jak se na jeho webu skutečně chovají desítky, stovky či tisíce návštěvníků, kteří web navštívili. Je možné, že na začátku budete hodně rozčarováni tím, jak se lidé na vašem webu chovají a že tu nejdůležitější informaci, kterou jim chcete sdělit, naprosto ignorují. Následně ale třeba zjistíte, že budete-li vědět, jak se návštěvníci chovají, pochopíte, proč se tak chovají. Existují různé nástroje a metody, jež vám k tomuto poznání pomohou, např. mapy kliknutí.

Představte si, že máte nějakou stránku svého webu, u níž by vás zajímalo, na která místa na stránce uživatelé kliknuli myší. Jinými slovy – který prvek v nich nejčastěji vyvolá „touhu“ k akci – ke kliknutí. Myslím si, že sami dokážete říci, kam chcete, aby uživatelé na dané stránce klikali nejčastěji. Možná jste dokonce přesvědčeni, že tam klikají. Ale dělají to opravdu?

Jak může heat mapa kliknutí vypadat, je vidět na následujícím obrázku. Jedná se o obrázek konkrétní webové stránky, na níž jsou vyznačena místa, na které uživatelé klikají. Čím intenzivněji je místo vyznačeno, tím častěji na dané místo návštěvníci klikají.

Některé nástroje umožňují i detailněji segmentovat návštěvníky – například podle toho, odkud se na váš web dostali. Můžete si tak například

Nahrávám...
Nahrávám...