Marketingová komunikace na internetu
Marketingová komunikace na internetu může směřovat k zákazníkovi, nebo
od zákazníka. Ve směru k zákazníkovi má tyto cíle:
-
informovat,
-
přimět k rozhodnutí,
-
ovlivnit,
-
udržovat vztah.
Ve směru od zákazníka sledujeme tyto cíle:
-
informace o samotném nákupu,
-
potřeby, požadavky, spokojenost atp. zákazníka.
Lead Generation
Lead generation je marketingový termín, slovo lead znamená
informaci poskytnutou zákazníkem o tom, že by mohl mít zájem o koupi určitého
zboží (produktu), nebo se také dá označit jako „zákazník s určitými parametry“.
Tyto zákazníky potom můžeme dále třídit a filtrovat a podle toho následně
předat kvalitní informace dalším útvarům v podniku (obchod, výroba, servis
atp.).
Generation znamená aktivity, které mohou tyto informace
vyprodukovat, nebo zájem jež mohou podnítit. Internetový marketing pak nabízí
velké množství příležitostí, jak takové podněty generovat, využít, živit, např.
komunikací se zákazníkem prostřednictvím e-mailu, telefonu, dotazníků, webu
atp.
Taková komunikace má největší efekt zejména na úrovni B2B, kdy jde
zejména o stávající zákazníky. Zároveň má firma možnost seznámit
zákazníky s novinkami a akcemi a sledovat jejich reakce.
Rozhodně se ale nejedná o prodej a v průběhu komunikace nesmí zaznít
prodejní nabídka.
Internet…