dnes je 18.4.2024

Input:

Podstata internetového marketingu

7.7.2011, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Podstata internetového marketingu

Internetový marketing je pojem, který v češtině zdomácněl, ale obsah tohoto pojmu je pro řadu lidí zcela neznámý nebo zavádějící. Spousta firem se zabývá tvorbou webových stránek, ale o marketingu toho mnoho neví, jiní zase vidí umístění své firmy na prvních místech vyhledávačů jako cíl veškerého svého snažení. Podstata internetového marketingu je však podstatně širší a vychází ze zásad obecného marketingu, se kterými jsme se seznámili v předchozí části. Více než v aktivitách mimo internet se zde vše prolíná, navazuje na sebe a vzájemně se podmiňuje a výsledky je možné lépe měřit a vyhodnocovat.

Manažerům nebo osobám zabývajícím se internetovým marketingem však nestačí znalosti marketingu. Musí mít i určité technické znalosti, např. alespoň základní znalost jazyka HTML, CSS, trochu JavaScript a ideálně i PHP. V opačném případě zatěžují i část IT oddělení a tím snižují produktivitu celé firmy.

Dále by měli mít alespoň základní informace o RSS, způsobech měření návštěvnosti, o technologiích používaných k vyhledávání atp. Velké firmy mají tým manažerů, obchodníků, IT pracovníků, grafiků, textařů, redaktorů atd., který je veden zkušeným pracovníkem. Ale malé firmy mají k dispozici podstatně menší tým, případně musí vše zvládat pouze jednotlivci. Některé činnosti pak budou delegovat na externí firmy, a proto by měli vědět, co požadovat a co a jak kontrolovat.

(Pozn.: Technologie RSS umožňuje uživatelům internetu přihlásit se k odběru novinek z webu, který nabízí RSS zdroj. Tento zdroj se většinou vyskytuje na stránkách, kde se obsah mění a přidává velmi často [například zpravodajské servery].)

Problémem, ale i

Nahrávám...
Nahrávám...