dnes je 20.4.2024

Input:

SEO - 7. lekce - Roboti vyhledávačů

4.11.2010, , Zdroj: Verlag Dashöfer

SEO - 7. lekce - Roboti vyhledávačů

S termínem „robot vyhledávače“ jsme se setkali již mnohokrát, takže víme, že prakticky každý současný vyhledávač má svého robota. Své roboty nemusí mít pouze takové vyhledávače, které zcela přejímají výsledky od vyhledávačů jiných (v současnosti u nás například Centrum. cz ).

Vyhledávací robot (také „bot“ nebo též „spider“ – čili pavouk, či „crawler“ – lezec, procházeč ), je automatický program, který se pomocí hypertextových odkazů mezi weby snaží navštívit všechny webové stránky na Internetu. Neustále prohledává celý internet a získané údaje shromažďuje do indexované databáze vyhledavače – stručně říkáme, že stránky indexuje. Robot začíná na atraktivních stránkách (obvykle z existujících všeobecných katalogů) a přes jejich hypertextové odkazy se dostává na stránky další (tedy „doporučované“ těmito výchozími weby). Katalogem, jehož záznamy Google s oblibou využívá je DMOZ ( Directory Mozilla ) Open Directory Project s adresou www.dmoz.org – není tedy od věci se do něj také zaregistrovat, aby se o vás Google i mnohé jiné vyhledávače dozvěděly (získáte tak též zpětný odkaz). Další možností je přímé požádání robota o návštěvu svého webu.

Prvotní upozornění robotů vyhledávačů na existenci vaší nově vytvořené stránky můžete udělat přímo ve vyhledávačích nebo přes odkazy na jejich přihlašovací formuláře:

  • Google : www.google.cz/addurl.html

  • Seznam:

Nahrávám...
Nahrávám...