dnes je 19.4.2024

Input:

Marketingová komunikace na internetu

7.7.2011, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Marketingová komunikace na internetu

Marketingová komunikace na internetu může směřovat k zákazníkovi, nebo od zákazníka. Ve směru k zákazníkovi má tyto cíle:

  • informovat,

  • přimět k rozhodnutí,

  • ovlivnit,

  • udržovat vztah.

Ve směru od zákazníka sledujeme tyto cíle:

  • informace o samotném nákupu,

  • potřeby, požadavky, spokojenost atp. zákazníka.

Lead Generation

Lead generation je marketingový termín, slovo lead znamená informaci poskytnutou zákazníkem o tom, že by mohl mít zájem o koupi určitého zboží (produktu), nebo se také dá označit jako „zákazník s určitými parametry“. Tyto zákazníky potom můžeme dále třídit a filtrovat a podle toho následně předat kvalitní informace dalším útvarům v podniku (obchod, výroba, servis atp.).

Generation znamená aktivity, které mohou tyto informace vyprodukovat, nebo zájem jež mohou podnítit. Internetový marketing pak nabízí velké množství příležitostí, jak takové podněty generovat, využít, živit, např. komunikací se zákazníkem prostřednictvím e-mailu, telefonu, dotazníků, webu atp.

Taková komunikace má největší efekt zejména na úrovni B2B, kdy jde zejména o stávající zákazníky. Zároveň má firma možnost seznámit zákazníky s novinkami a akcemi a sledovat jejich reakce.

Rozhodně se ale nejedná o prodej a v průběhu komunikace nesmí zaznít prodejní nabídka.

Internet

Nahrávám...
Nahrávám...