Smlouva o poskytnutí osobní asistenceGarance
1.6.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferZdroje metodického vedeníGarance
1.5.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferZ výzkumu prezentovaného Němcem a Strnadovou (2018) vyplývá, že asistenti pedagoga v praxi využívají tyto zdroje metodické podpory:
Jiné formy asistence: osobní asistentGarance
1.5.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferPozice osobního asistenta se od profese asistenta pedagoga v mnoha ohledech poměrně významně liší. V první řadě je potřeba zdůraznit, že nejde o pozici z oblasti školství, ale o profesi z oblasti sociálních služeb – spadá tedy do resortu Ministerstva práce a…
Další vzdělávání asistentů pedagogaGarance
1.5.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferV oblasti dalšího vzdělávání se i na asistenty pedagoga – stejně jako na všechny ostatní pedagogické pracovníky – vztahuje ustanovení § 24 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických…
Vymezení pozice asistenta pedagogaGarance
1.5.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferZákladní vymezení pozice asistenta pedagoga lze najít v zákoně o pedagogických pracovnících, ve školském zákoně a ve vyhlášce o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Ekonomické zabezpečení pozice a plat asistenta pedagogaGarance
1.5.2024,
, Zdroj: Verlag DashöferEkonomické zabezpečení – získávání prostředků na platy asistentů pedagoga – se v současné době liší v závislosti na tom, zda jde o asistenta pedagoga v běžné (nikoli speciální) škole, nebo o asistenta ve škole speciální (oficiální terminologií „ve škole…
Nová pravidla financování asistenta pedagoga od 1. 1. 2020Garance
7.10.2019,
, Zdroj: Verlag DashöferV průběhu prázdninových měsíců vyšly ve Sbírce zákonů dva nové právní předpisy – nařízení vlády č. 195/2019 Sb. a vyhláška č. 196/2019 Sb. Těmito právními předpisy se novelizují dvě nařízení vlády a čtyři vyhlášky v částech souvisejících s novým financováním…
Podpůrná opatřeníGarance
23.8.2018,
, Zdroj: Verlag DashöferPodpůrná opatření jsou obecně definována jako nezbytné úpravy ve vzdělávání a školských službách, odpovídají zdravotnímu stavu, kulturnímu prostředí nebo jiným životním podmínkám dítěte, žáka nebo studenta. Vyhláška č. 27/2016 Sb., o vzdělávání žáků se…
Speciální vzdělávací potřeby dětíArchiv
22.8.2016, Zdroj: Verlag Dashöfer
Kapitola se věnuje otázce speciálních vzdělávacích potřeb dětí (žáků), s aplikací v rámci praxe mateřských škol.
Motivační systém u dětí s poruchou autistického spektraGarance
10.6.2016,
, Zdroj: Verlag DashöferV České republice jsou děti s poruchami autistického spektra (dále PAS) vzdělávány dle zásad strukturovaného učení, které vychází z tzv. TEACCH programu (z anglického Treatment and Education of Autistic and Communication Handicapped Children)Více na:…
Vady řeči u dětí předškolního věkuGarance
8.4.2016,
, Zdroj: Verlag DashöferSprávná výslovnost hlásek je velmi důležitou složkou mluveného projevu a v běžném životě ji všichni potřebují. Dalšími aspekty je plynulost projevu, tempo řeči, odpovídající slovní zásoba, gramatická struktura vět, dobré komunikační dovednosti a vyjadřovací…
Integrace dítěte se zdravotním postižením v předškolních zařízeníchGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferMožnosti podpory sociální integrace/inkluze v předškolním věkuGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag DashöferHra je základním nástrojem rozvoje dovedností dítěte v předškolním věku. Herní činnosti dle MacIntyre (2005) rozvíjejí u dětí tohoto věku - bez ohledu na to, zda se jedná o děti se zdravotním postižením, či nikoliv - sociální, pohybové, kognitivní a…
Možnosti hodnocení vývoje dětí se zaměřením na sociální chování v procesu integrace/inkluzeGarance
27.3.2015,
, Zdroj: Verlag Dashöfer