dnes je 25.4.2024

Input:

Měření hodnoty konverzí

16.8.2011, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Měření hodnoty konverzí

Od měření konverzí, které jsme probrali v minulé lekci, je jen krůček ke sledování zisku, jenž vám z nich plyne. O tom, jak toho v systému Google Analytics dosáhnout, si povíme v této lekci.

Pokud nastavíte, jakou hodnotu pro vás jedna uskutečněná konverze má, můžete pak v systému jednoduše sledovat své zisky. Máte dvě možnosti, jak konverzi vyčíslit. První, jednodušší, je v nastavení cíle zadat zisk, který vám jeho dosažení přinese. To se hodí, pokud máte cílů jen několik a jejich hodnota se příliš nemění, například si zákazník objedná čištění oken a vy víte, že díky tomu vyděláte 2000 korun.

Druhý případ se týká webů, například internetových obchodů, kde je cena zboží proměnlivá a sortiment rozsáhlý, tím pádem se liší i profit, který každá transakce přináší. Řešením je dynamické zadávání hodnoty konverze přímo v kódu podle ceny produktu. Aby Google Analytics dokázal tyto údaje sledovat, je potřeba v nastavení profilu zapnout analýzu elektronického obchodování – E-Commerce Analysis. V sekci Settings klikněte na odkaz Edit vedle rámečku Main Website Profile Information.

Na následující stránce pak změňte položku E-Commerce Website z No na Yes a nastavte měnu, v níž si přejete počítat své zisky. České koruny systém nezná, místo nich proto zvolte None,

Nahrávám...
Nahrávám...