dnes je 18.4.2024

Input:

Specializované vyhledávání

20.9.2010, , Zdroj: Verlag Dashöfer

Specializované vyhledávání

Kromě všeobecně zaměřených vyhledávačů existují i úzce specializované nástroje pro vyhledávání konkrétních datových typů nebo webů s daným zaměřením. Běžný uživatel se s nimi nejčastěji setká při hledání obrázků, hudby, videa či souborů.

Pro vyhledávání obrázků je velmi často užíván Google v režimu hledání obrázků (v základním nastavení totiž hledá webové stránky). Podobnou vyhledávací službu má sice také Seznam (volba „Více“ nad polem pro zadání hledaného slova) a i jiné portály, ale všeobecně nedosahují takové úspěšnosti jako Google.

Obrázky návštěvníci internetu hledají hned z několika důvodů:

  • Potřebují najít obrazovou informaci. Pokud například budou chtít vědět, jak vypadá „siphonaptera“ (blecha), budou hledat v obrázcích (pokud je zajímá, co to je, tak budou hledat na webu). Podobně, pokud se budou chtít rychle orientovat ve sluneční soustavě, budou ji hledat spíše jako obrázek než na webu, kde najdou především nepřehledné texty. Stejné to může být i u vašeho zboží, kdy zákazníka v první chvíli zajímá, jak třeba nový výrobek vypadá a tím ho přitáhnete na svoji stránku s obrázkem (konkurence, která nemá jeho obrázek na webu tak odpadne).

  • Hledání neobrazové informace prostřednictvím obrázků. Často je výsledek hledání na webu nepřehledný a vyskytuje se v něm řada stránek v odlišném či

Nahrávám...
Nahrávám...