Firemní logo
Logo je grafický symbol, který firma používá pro označení svých výrobků,
a logotyp je standardizovaný a stylizovaný způsob, jakým je napsáno jméno dané
společnosti (tedy to, co je v běžné řeči zpravidla označováno jako logo). Pokud
se v tomto textu bavíme o logu, rozumíme tím pro zjednodušení logo i
logotyp.
Nejdříve ze všeho je nutné si ujasnit, jestli vůbec vaše společnost logo
potřebuje. Zapomeňte na všechny chytré knížky, které tvrdí, že bez dobrého loga
žádná firma nemůže existovat. Není to pravda. Stejně tak není jisté, že když
investujete několik desítek tisíc korun do tvorby profesionálního loga, zajistí
vám to automaticky přísun nových zákazníků, zakázek a vyšších zisků. Na druhou
stranu se může stát, že vám bude špatné logo podnikání komplikovat, a dokonce
odradí potenciální zákazníky.
V drtivé většině případů nemá smysl vytvářet logo firmy svépomocí.
Samozřejmě pokud nejste profesionální grafik nebo nemáte velmi silně vyvinuté
grafické cítění. (Pozor – většina podnikatelů si myslí, že grafické cítění má
obvykle je to však tragický omyl!)
Éra konce devadesátých let, kdy si na grafika hrál každý, kdo měl
počítač, je nenávratně pryč. Trh se vyvinul a duhové nápisy ve tvaru vlnovek
ověnčených hvězdičkami už naštěstí nejsou k vidění tak často. Stále však
existuje mnoho firem,…