Další vzdělávání asistentů pedagogaArchiv
1.5.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferV oblasti dalšího vzdělávání se i na asistenty pedagoga – stejně jako na všechny ostatní pedagogické pracovníky – vztahuje ustanovení § 24 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických…
Jiné formy asistence: osobní asistentArchiv
1.5.2021,
, Zdroj: Verlag DashöferPozice osobního asistenta se od profese asistenta pedagoga v mnoha ohledech poměrně významně liší. V první řadě je potřeba zdůraznit, že nejde o pozici z oblasti školství, ale o profesi z oblasti sociálních služeb – spadá tedy do resortu Ministerstva práce a…
12. lekceArchiv
16.10.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Pro komunikaci s účastníky výběrového řízení bychom si měli předem
		nastavit pravidla. Možná se může zdát, že nás neúspěšní uchazeči nemusí
		zajímat, ale opak je pravdou. Nikdy nevíme, jestli na jednu pozici nevhodný
		uchazeč, nebude na jinou pozici…
11. lekceArchiv
16.10.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
První představa začínajícího personalisty o tom, co může být nepříjemné na pohovoru, se většinou váže k tomu, co udělá uchazeč. Pravdou je, že rizikem je spíš to, jak zareaguje on sám. Jde o to, že personalista by měl dobře znát podmínky svého zaměstnavatele i…
4. lekceArchiv
1.10.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Životopis je první vizitka, která uchazeče předchází k potenciálním zaměstnavatelům. Otázkou, kterou si chceme položit, je, co všechno je možné odhadnout na základě posouzení životopisu a naopak co z něho určit možné není. Zdůrazňujeme ovšem, že se většinou…
5. lekceArchiv
1.10.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
V předchozí lekci jsme si rozebrali formální stránku životopisu a průvodního dopisu a jejich vypovídací hodnotu pro rozhodování při výběrovém řízení, v této se zaměříme na obsahovou stránku životopisu, která je stěžejní pro posuzování uchazečových…
7. lekceArchiv
1.10.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Nezáleží jen na tom, co říkáme, ale také jakým způsobem to sdělujeme. Výzkumy ukazují, že více než 90 % informací předáváme právě neverbální cestou. Naše chůze, postoj, gesta či výraz tváře prozradí mnohem více než slova. Znalost neverbální komunikace nám v…
8. lekceArchiv
1.10.2019, Zdroj: Verlag Dashöfer
Mágové všech dob věnovali pozornost jemným drobnostem a detailům. A dobře věděli proč. Domnívali se, že právě tím ovlivní úspěch svého díla. Pokud o jejich postřehu pochybujete, přijměte pozvání k dnešní lekci. A pokud nepochybujete, začtěte se také. Řeč totiž…
Posluchači a místo konání prezentaceGarance
26.2.2012, Zdroj: Verlag Dashöfer
Řešení problémů pracovního výkonuGarance
21.2.2012, Zdroj: Verlag Dashöfer
Vedoucí musí často řešit dílčí dočasné nebo i stálé problémy se
		 zaměstnanci, neplnícími úkoly.
10. lekceArchiv
1.11.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer
Tato metoda má své zastánce i odpůrce. Často se při ní zapomíná, že
		stres, který prožívá kandidát při přijímacím řízení, není totožný se stresovými
		situacemi, s nimiž se setká na pracovišti. Stresové interview je termín, který
		se často používá v…
3. lekceArchiv
1.10.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer
Alfou i omegou kompetenčního pohovoru je práce s otázkami. Kvalitu pohovoru i jeho náročnost pro kandidáta spoluurčuje, zda jsou naše otázky předvídatelné nebo kreativní, pokládané podle předem připraveného algoritmu nebo zohledňující aktuální průběh pohovoru.…
9. lekceArchiv
1.10.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer
Telefonické interview se stále častěji stává součástí výběrového
		procesu. Jde o první kolo předvýběru prostřednictvím telefonického rozhovoru,
		které nabízí řadu výhod. Užitečné je zejména úsporou…
6. lekceArchiv
1.10.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer
Pasti naší mysli, tak můžeme označit fenomény velmi lidské a přirozené
		našemu nedokonalému vnímání, způsobu tvoření závěrů a soudů. Pokud ale s
		možností vlastní chyby a zkreslení úsudku počítáme, dává nám to větší možnost
		vlastní korekce, což je často…
2. lekceArchiv
1.10.2010, Zdroj: Verlag Dashöfer
Spolupráce personálního oddělení s manažerem je zásadní pro úspěch výběrového řízení. Manažer je vnitřní zákazník, který u personálního oddělení může chtít „nakupovat”, a potom vše funguje, jak má, nebo jeho služby může odmítat, a pak je to problém. Personální…